HTML

12. A közügyblog

Ez a blog arra szolgál, hogy a 12. A osztály közösségi életéhez, feladataihoz mindenki hozzátehesse saját ötleteit, értékeit.

Friss topikok

  • zsuzzsi: tablóötletnek(kiindulásként) nem néztem végig,de ha már vki feélrakta,bocs (2009.09.08. 19:34) Tabló, ruha stb.
  • zoliavarga: te jó ég suci, még csak most olvastam. (eddig ugyanis mindig az aljára tekertem.) de akkor úgy go... (2009.08.31. 22:40) Szalagavató - zene, tánc
  • Kautnik: Kedves Olvasók! Én is nagyon sajnálom, hogy elmarad az esti rendezvény érdeklődés hiányában. Pedi... (2009.08.26. 19:00) Folytassuk szóban!
  • zoliavarga: :) (2009.08.19. 16:08) Osztálykirándulás
  • zoliavarga: Hmm... Csak nem figyelik a fórumot öregdiákok? Vagy az NBH? :O :D (2009.08.06. 19:20) Blogfilozófia

Linkblog

Szalagavató - zene, tánc

2009.07.02. 08:22 Kautnik

Megoldandó feladatok

Milyen zene legyen?

Ki legyen a tánctanár?

Mit táncoljunk?

Miről egyeztettünk eddig?

Osztálykeringő lesz: azt még nem döntöttük el, hogy angol vagy bécsi...

Szabadon választható UV-tánc lesz - ennek zenéjét még nem ismerjük...

Mi legyen a 3. tánc?

Megoldási lehetőségek - bejegyzésként kérjük elküldeni:

Zenék és érvek egyik vagy másik keringő mellett...

Ötletek és zenék a 3. táncra...

Ruhaötletek a táncokhoz...

Tánctanár ötletek és árak...

Gyűjtsük itt, hogy össze tudjuk hasonlítani!

 

 

 

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sztg0610.blog.hu/api/trackback/id/tr211221452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.Zsófi 2009.07.03. 21:11:54

Tanár Úr!

Tök jó ez a blog, már csak az a kérdés h tényleg működni fog-e és fognak-e írni a kedves osztálytársak.
Nah...én a bécsi keringőre szavazok az érvem annyi csak, hogy könnyebb és látványos dolgokat lehet csinálni.
A 3. táncnak szerintem nagyon jó lenne a rocky. Tudom sokan mondják majd,hogy elcsépelt de ha jó a tanár ebből is lehet új, jó, látványos dolgokat kihozni.Ha ez nem akkor még a country ami talán még jobb és a kellékek se bonyolultak.
Tánctanár ötletem nincs. Úgytudom Enci már ajánlott valakit a Tanár Úrnak ill a Sz.Marcinak is van valakije.
A zenét azt szerintem év elején kéne kiválasztani és hozzá jön majd a koreográfia, de jó ha már most vannak ötletek.

Kautnik 2009.07.04. 10:24:06

Kedves Zsófi és Többiek!

Köszönöm a bejegyzést, és én is remélem, hogy a többiek is megszólalnak majd a blogban, és termékeny "vita" alakul ki a kérdésekről.

Ami a leveled tartalmát illeti:

rocki: ha jól tudom, a b-sek is azt akarnak (Grese?)

country: jó ötlet, a minimál desighn miatt, ill., hogy nem kellenek párok, és valamennyi osztálytárs részt vehet benne...

Én még mindig valami hasonlót képzelek el, csak magyar népzenére, szolidan magyaros ruhában.

Ezzel kapcsolatban javaslom a Youtube-on meghallgatni Lajkó Félix a Frábry Showderben két klipet - talán ez a zene jó lenne.

Tánctanárokat ajánlottak többen is (pl. igazgató úr), de azt szeretném, ha a zenéhez választanánk a tanárt, tehát zenével keresnénk fel őket, hogy ERRE szeretnénk táncolni, nem ő hozna valamit, amibe kényerű kompromisszumként bele kell egyeznünk.

Továbbra is gondolkodjatok, tervezzetek, keressetek zenét és írjatok!

Üdv, K.A.

Huberthus 2009.07.05. 22:23:44

Tisztelt Tanár Úr és kedves Zsofek!

Először is szeretnék hangsúéyt adni saját véleményemnek, mely szerint a rocky nem pusztán elcsépelt és gyakran alkalmazott, de borzasztóan régimódi és csakis és kizárólag egy szűk kört érint meg, aminek én nem vagyok a tagja. Véleményemnek azért merek hangot adni, mert az osztályban többek részéről is úgy érzem, hogy nem szimpatizálnak az ötlettel. Emellett amennyiben a párhuzamos osztály ezzel készül, akkor azt hiszem nincs is értelme a továbbiakban szót pazarolni erre a felvetésre.

Ami a countryt illeti, az az amerikai "nemzet" saját népzenéje, és a legkevésbé sem tartom jó ötletnek, hogy egy öntudati válságát élő magyar nemzet gyermekei más nemzet népi táncát járják el saját szalagavatójukon. Akkor sokkal inkább a magyar néptánc mellett teszem le a voksomat. Azt hiszem, elég színes népi kultúrával rendelkezünk ahhoz, ne csak a sztereotípiának számító táncok közül kelljen választani, amennyiben emellett döntünk, úgy érdemes a legkülönfélébb magyar táncokat végignézni, hogy az ideálisat ki tudjuk választani. Nem azt mondom, hogy mindenképpen legyen magyar néptánc, de ha már bárminemű néptáncot szertnénk járni, akkor az csakis a magyar lehet!

Én személyesen a hip-hop-ot támogatom, vagy egy ahhoz hasonló mai modern könnyűzenéhez kapcsolódó táncot. Véleményem szerint nem okozhat az osztálynak különösebb nehézséget ezt megtanulni, itt sincsenek olyan jellegű kötöttségek, hogy párokba kell rendeződni, emellett az öltözetet is egyszerűen meg lehet oldani, elvégre minden nap találkozunk ehhez kapcsolódó ruhadarabokkal, a díszlethez pedig nem szükséges sok minden, a zene stílusától függően pár kellék és háttérelem, a többi fény.

Természetesen ez is csak egy ötlet, lehet ez ellen vagy e mellett állást foglali. Annyit tudok mondani, hogy ez a műfaj sokakhoz közel áll, sokan ismerik és szeretik, mai, látványos és egyáltalán nem nehéz. Itt a hangsúly a fényeken és a táncon van, nem a díszleten és az öltözéken. A zenei paletta elég széles és nem feltétlenülk szükséges olyan zenét keresni, ami mindenkinél idősebb, beleértve Tanár Urat is.

Üdv, Huberth Kristóf

TeoDó 2009.07.08. 13:31:33

Tényleg jó, hogy lett egy osztályblog.

Szerintem angol keringő legyen. Sokkal ltványosabb és kevesebben is szoktak angol keringőt táncolni szerintem. Mondjuk ha bécsi keringő lesz az is jó. Szóval ez most elég fura lett, de ha választani kell akkor angol keringő legye szerintem. Szallagavatóra lehet külsőst hozni?

Szerintem az osztálytánc legyen country. Látványos, nem feltétlenül muszáj pároknak lenni és a ruhát sem nehéz beszerezni. Sajnos tanárt nem tudok, zenét meg majd keresek.

Nekem ez a véleményem további szép július 8-át!

Fruzsiii 2009.07.22. 14:49:15

van néhány keringő zene ötletünk :
seal: kiss from a rose
hijo de la luna
anasztázia: once upon december
amelie csodálatos élete-beli szám
love story filmzene
fruzsi, kinga, zsofek, suci

Tonyó 2009.07.22. 21:50:12

Hubikám...a hip-hopp is egy "nemzetiségi" tánc csak elterjedt , átvették mások is...
Énis a cauntryt támogatom mert dinamikus vicces tánc és mert marhajó kockás ingben lehet táncólni ;D
További jó szórakozást mindenkinek
ui: ez a kiss from a rose nekem nagyon tetszik...

Kautnik 2009.07.22. 22:52:03

Remélem, ezek meghallgathatók a Youtube-on.

Én még mindig a magyar néptáncot szeretném, amit szintén lehet egyszerű ruhában - nem kell a rakott szoknyára, a matyóhímzésre gondolni - és csoportosan is lehet táncolni.
Szerintem pl. a fiúkon egyszerű fekete, a lányokon fehér ruha lehetne egy egyszerű népi motívummal.


Zene-ötlet: Csík zenekar: Most múlik

Kautnik 2009.07.22. 22:56:01

Amúgy szerintetek, miről szól a szalagavató?

látványosság?, verseny a másik osztállyal?, nemzeti öntudatnövelés?,jó poén?

Szóval mi is?????

Zsofca 2009.07.23. 13:27:45

Na V.Zsófi vagyok ha valaki nem tudná csak most egy másik nem használatos e-mail címemről.
Szóval...Tanár ÚR!
Nem szeretnék tiszteletlen lenni így megpróbálom normálisan elmondani h mit gondolok!
Ne tessék erőltetni ezt a magyar néptáncot.
Senki nem szeretné a Tanár Úron kívűl.(ha valaki igen attól elnézést kérek, a lényeg h nincs többség)A szalagavató az osztályé, az osztály táncol általában csak a diákok( elvétve néha keringőzik az osztályfőnök is) de az osztálytáncot csak ők táncolják.A cél szerintem nem az elsősorban h az őket bámuló sok idegen ill néhány rokonnak tetszen, hanem, hogy ők élvezzék.
És személy szerint én nem élvezném a néptáncot.Ne tessék félreérteni nagyon szép és óriási kincsünk én ezt is tudom, de nem ide való.
Személy szerint még mindig a country-t támogatom és a bécsi keringő mellett szavazok.
A zenéket pedig, amiket a Fruzsi írt együtt hallgattuk meg.A kiss from the rose-ra nagyon szép kerongőt lehet táncolni.
Tényleg már nagyon szorít minket az idő és még Tántanár sincs. A Szövitáborba megtudtuk h a b-seknek már minden megvan.
Én úgytuom, hogy sokan ajánlottak tanárt. Válasszunk egyet és a koreográfiát majd vele kitaláljuk az adott zenére amit választottunk, mert hiába lesz meg a zene ha túl későn szólunk a tanárnak és nem vállal el minket.

u. kinga 2009.07.23. 14:18:11

Én személy szerint teljesen egyetértek a zsofekkal, sztem is igaza van, egyrészt a néptáncban, másrészt a country lenne a legjobb osztálytáncnak. A ruhára kb egyáltalán nem kéne költeni, és látványosan meg lehetne csinálni. Azt sem lehet rá mondani, h elcsépelt, mert még senki nem táncolt ilyet.
Többen is meghallgattunk többféle keringőzenét, és a kiss from a rose a legszebb.
Az sem tul gyakori, nem is tudom a Gellértben táncoltak-e rá valaha is keringőt.

u. kinga 2009.07.23. 14:26:07

Ui: az összes zeneszám meghallgatható youtubon

Fruzsiii 2009.07.23. 21:00:21

A néptáncot én is inkább elvetném szalagavató táncok terén.
Szép és tényleg fontos a magyarságtudat és nemzeti örökségünk megőrzése de sztem erre nem a szalagavatónk lenne a megfelelő alkalom.
Menjünk inkább évközben táncházba közösen illetve hasonló magyarságőrző programokra ,de a szalagavatón, osztálytáncnak inkább táncoljunk valami mást.

Ezért Én magam is inkább a country mellett voksolnék mert pörgős,fiatalos,vidám és tényleg jól össze tudnánk rakni ( akár magyar zenére, hogy legyen magyar vonatkozása is ha ez fontos ( pl.:a 100 folk celsius valamelyik számára)

Keringő kapcsán pedig én is a bécsire szavaznék.
Zenének pedig szerintem is megfelelő lenne mind ütemében mind hangulatában: Seal: Kiss from a rose( www.youtube.com/watch?v=3WV5sc8xorU )

További szép nyarat:D

Kautnik 2009.07.24. 21:40:32

Tisztelt blogolók és nem blogolók!

Köszönöm azoknak, akik eddig "megszólaltak". Bár a statisztikák alapján 24-éig 444 kattintás történt a blogra, a jelenlévő vélemények mégsem tekinthetők reprezentatív mintának.

Reménykedem abban, hogy többen is csatlakoznak a véleménynyilvánítók táborához.

Ami a számokat illeti:
A keringő kérdésében Dóri, Zsofek, Kinga, Fruzsi és aláírásával Suci nyilvánítottak véleményt. Az állás 4:1 a bécsi javára.
Az osztálytánc kérdésébe a fentieken kívül Hubi, Tonyó és én kapcsolódtunk bele, az állás: country 5, néptánc 2, hip-hop 1.

Itt mondanám el, hogy én azért "erőltetem" a néptáncot, mert az egyéni és igényes megoldás.
Nem magyarkodni akarok - bár miért is ne? - csak egyéniséget szeretnék belőletek formálni, és megmenteni attól, hogy tucatember módjára hozzátok meg a döntéseiteket.

A kérdésemet még mindig aktuálisnak érzem, hogy mi is a szalagavató célja. Ahogy olvasom a bejegyzéseiteket, egyre inkább kezdem elveszteni a fonalat.
Az, hogy "mi élvezzük"? Az élvezet a legjobb iránymutató ebben a helyzetben? Akkor a lányok hastáncoljanak, mert vszeg a többség (pl. a fiúk az osztályban) azt élvezné a legjobban...
Akkor minek a többször emlegetett látványos koreográfia, ha "magunknak csináljuk"?

Lehet, hogy a szalagavató ajándék, amellyel meg akarjuk mutatni, hogy kikké váltunk az elmúlt 12 évben? Ha ajándék, akkor itt miért törekszünk olcsó (és igénytelen) kockás inges, farmeros megjelenésre, magunknak meg miért álmodozunk külföldi osztáylkirándulásról?

Engem ezek a gondolatok foglalkoztatnak a témával kapcsolatban...

Köszönöm a hozzászólások igényes, kulturált stílusát.

Bár ha valaki nem akar bántó lenni, azt tegye meg úgy, hogy a tanár úr elé egy "kedves vagy tisztelt" jelzőt illeszt a "szóval" kötőszó helyett, valamint a felszólító módot "ne tessék erőltetni" száműzi nyelvtanából.

Az itt blogolókra, lendületükre a nyár minden napján örömmel, hálával és nagy szeretettel gondolok, és a projekt kivitelezési szakaszában természetesen lelkesedésükre nagyon számítok.

Szép napokat!

K.A.

Mi. 2009.07.25. 03:49:59

Tisztelt Tanárúr! (és mindenki más)
Abban egyetértünk Zsofcával hogy nem néptáncot képzelünk el a szalagavatónkra.
Szerintünk a szalagavatóban az a fontos, hogy mi is élvezzük, és hogy a minket nézőknek is valami olyat mutassunk amire azt mondják, ez igen!
Viszont a néptánc...az egy kicsit olyan, mint amit ma főleg a hagyományőrző esteken táncolnak. Természetesen csakis hozzánk, magyarokhoz tartozik,de... annyira nem jellemző manapság ilyen formában... egy szalagavatón táncolni.
És ha tényleg az a fontos a szalagavatóban, h mi is élvezzük amit táncolunk, akkor visszaemlékezve az év végi "ötletbörzére" és a kommentek alapján is, szerintünk az osztály jelentős része nem élvezné ha néptáncolnia kellene. Ráadásul a néptánc látványos... de csak akkor ha a táncosok régóta tanulják és olyan elemeket tesznek a táncukba amitől tényleg igazán látványos lesz, viszont el tudom képzelni, hogy a mi osztályunk, akik közül max. 3 ex/jelenlegi néptáncos van, 4-5 hétnyi néptánctanulás mire lenne elég...éshát akkor el is értünk ahhoz, hogy így (szerintem) a közönségnek sem tudnánk akkora élményt nyújtani...
Semmi bajunk a countryval, de el tudunk képzelni más ötleteket is, lényeg hogy ne legyen unalmas és lassú és lehetőleg ne legyen a párokban táncoláshoz kötve...!!!
És nekem nem tetszik a Seal-szám a keringőhöz. Bocsi de ez van, szerintem nem illik hozzá.
Persze most ide azonnal ötletek halmazát kéne írnom, hogy én mit szeretnék, de még nem gondolkoztam rajta, egyszerűen csak véleményt írok az eddigi kommentekre.
Még valami. Nem akarok kötözködni, de Krakkóval kapcsolatban úgy emlékszem, hogy pont a tanárúr lelkesedett leghamarabb az ötletért, hogy menjünk oda.
+Nagyon szívesen menné(n)k külföldre oszt.kirándulni, csak szerintem van akiknek ez drága lenne...

V.Zs 2009.07.25. 13:29:40

Elnézést Tanár Úr ha nem voltam túl udvarias, sajnálom.Csak nagyon rohantam.
Szerintem igenis fontos, hogy a szalagavatón a táncot amit táncolunk azt élvezzük, ha nekünk nem tetszik amit csinálunk akkor azt előadni se lehet jól.
Nem tudom kiket takarnak a MI név- de nekik üzenem, hogy valamelyik szám csak tetszik azok közül amiket ajánlottunk.Nemcsak a Seal szám van ott.
Tényleg tánctanárral,hogy állunk?

TeoDó 2009.07.25. 16:48:01

Tisztelt Tanár Úr és Kedves Osztálytársaim!
Szerintem is nagyon fontos, hogy mi a táncolók élvezzük azt amit táncolunk. Nem ehet úgy előadni valamit, ha maga az előadó sem élvezi! Én sem élvezném ha Néptáncot kéne táncolnom. Az osztálytánc az osztály tanulói táncolják és nem a tanárok. Szerintem, ha az osztály benne van a country-ban akkor legyen az. Szerintem ettől nem leszünk igénytelenek! Nagyon jópofán meglehet csinálni, mindenki erre gondol és nem arra, hogy valami -bocsánat a kifejezésért- szart rakjunk össze.
Egyet értek Mi-vel, hogy a keringőhöz nem illik a Seal. Szerintem jobb a Hijo de la Luna. Szerintem erre a zenére sem táncoltak még olyan sokan, sőt mmég lehet hogy senki. Én a Seal-t leszavazom. Elnézést akinek tetszik és leszavaztam. A számmal nincs bajom, de keringőhöz szerintem nem illik.
Ki vagy Mi?

V.Zs 2009.07.25. 17:11:31

na tök jó:)
Legalább már elképzelésünk van a keringő zenéről.Ha valakinek van még ötlete a zenére akkor pötyögje ide és még nagyobb lesz a választék.
A Hijo de la luna is nagyon szép:)Bár nekem mindkettő tetszik, ill az összes amiket ajánlottunk.
Szavazni kéne év elején h melyik legyen.
Tanár találása szerintem a legfontosabb most.Bár ezt már biztos intézi a Tanár Úr.

Fruzsiii 2009.07.25. 18:39:14

Tisztelt András bá és kedves Többiek :)
Szerintem a legfontosabb először is a szalagavatón hogy mi magunk jól érezzük magunkat abban amit táncolunk amit előadunk. Hogy igenis megmutassuk a szülőknek, barátoknak, tanároknak és mindenkinek hogy az osztályunk, ez a közösség, ha arról van szó akkor össze tud rakni egy jól megszervezett táncot is aminek mind a diákok és mind a nézők között is sikere van. Tehát nem egyszerű a feladat...

És én felvetném azt is hogy mi lenne ha például egy magyar számra keringőznénk? pl: Demjén: Szerelem első vérig.
Szerintem hangulatos lenne, főleg ha a szöveg is odaillő. Biztosan szépen meg lehetne ezt is csinálni.

zoliavarga 2009.07.25. 19:22:33

Hosszú lett van ilyen, (lehet, hogy mégis tudok 'rizsázni'? :O ) olvasgassatok:


"Nem magyarkodni akarok - bár miért is ne? - csak egyéniséget szeretnék belőletek formálni, és megmenteni attól, hogy tucatember módjára hozzátok meg a döntéseiteket."

Nem nyalni akarok -'bár miért is ne?' :D- de szerintem a Gellértnek megvan a maga funkciója a személyiséggé nevelés kérdésében, habár véleményem szerint az erős és határozott jellem, -akiben ottvan abban ottvan, akiben nincs, nincs- előbb-utóbb egyéniséget formál tulajdonosából, ehhez nincs szükség "tanári beavatkozásra" pláne nem az osztálytánc szabályozásaiban kimerülve, pláne nem úgy, hogy az osztálytánc az osztályról, a diákokról szól nem pedig arról, hogy a tanárnak mi erről az elképzelése.

A zenéről: tavaly a nyaram otthonülés közben végighallgattam Demjén számokkal és (utóbb bekövetkezett 'közéleti események' hatására) nekem a számai 90%-a után ugyanolyan érfelvágós hangulatom lett mint az átlagembernek egy Nevergreen szám után (Különösen ha az ott elmondott érzelmek/csalódások már vele is előfordultak). Viszont mivel nincs jobb ötletem és Demjénnek ez a száma sem annyira a 'depis' kedvem hozza elő, ezt nem is vitatom.

A Rockyval hadilábon állok de ez személyes sértődöttség, nem fejtem ki, nincs köze hozzá 30 embernek, talán egynek vagy kettőnek. A lényeg hogy elleneszavazok. A hip-hopról pedig: lehet hogy tetszik a zene de amit ott produkálnak az igen egyedi mozgáskoordináció, és különben se majmoljuk már a majmokat...(gy.k. a niggereket) (Ez kicsit rasszista volt, elismerem, de annyira kikívánkozott.)

Tánctanárt úgyis találni fogunk, azon még ráérünk civakodni. Mivel pedig az osztályban van 4 csoport (amik azért alakultak úgy-ahogy mert egyetértenek egymással), ezért Tanár Úr tisztelettel megjegyezném, hogy nem 30 véleményt és álláspontot várunk hanem körülbelül 4-et azaz mindegyik csoporttól egyet. ;)


Én úgy érzem most egy kicsit semleges leszek, és nem foglalok állást egyik csoportmellett sem.

V.Zs 2009.07.25. 19:29:42

Nézegettem a youtubon a zenéket és rengeteg lehetőség van.
Régebbi szalagavatókba hallgattam bele és a Harry Potter betétdalától kezdve a Titanic daláig szinte minden megtalálható.A legnépszerűbbek a Hijo de la luna és a kiss from a rose és a once upon december (anastázia).Sőt olyat is láttam, hogy a gyönyhajúlányra táncolt egy osztály(omega)
Na gondolkozzunk, hogy ki mit szeretne, ill melyik zenét.

Mi. 2009.07.25. 20:11:13

Meghallgattam a Hijo de la lunát, nekem tetszik a keringőhöz.
Bocsi de nem tudom szó nélkül hagyni..Zoli! Ne niggerezzél légyszíves!!!!

V.Zs 2009.07.25. 20:32:08

:)tök jó, de még mindig nem tudjuk h kiket vagy kit takar a Mi.

zoliavarga 2009.07.25. 20:43:48

Majd elmondja. Dják. Vagy ha majd nagyon érdekel stílusból rá lehet jönni.. mindenesetre valaki/k aki/k tolerancia szintje egy baloséhoz márhető. S addig is amíg fel nem fedi magát, heccből hergelem.

Nigger...

(nézz utána a szó eredetének aztán mondd, hogy sértő. kössz)

TeoDó 2009.07.25. 20:51:59

Zoli!
A hip-hop és a rocky már rég nem téma! Tánctanárt viszont keresni kéne, ugyanis nem biztos, hogy találunk rendes, megbízható, olcsó tanárt. A csoportoknak meg lehet ugyanaz a véleményük! szóval ebben sincs igazad! Csak azért mert több csoport van, nem azt jelenti, hogy ne lehetne ugyanaz a véleményük.
Szóval légy oly kedves, kedvesebb legyél:D!

Mi. 2009.07.25. 22:28:54

Idefigyelj, nem vagyok hajlandó itt a blogon veszekedni veled szóval ha mersz, gyere fel msn re...

L.Kri 2009.07.26. 15:37:00

Tisztelt Tanár Úr és mindenki más!
Először írok a blogba. Így mindenkit "végighallgatva" sok- sok különböző véleményeket láttam.
Én is egyetértek,hogy mi élvezzük elsősorban. A néptánccal így magában nincs semmi bajom, de hogy előadni.Tényleg oké,hogy magyarok vagyunk, de én countrit,vagy rock and rollt, vagy akár mixet sokkal szívesebben táncolnék.:) persze ha olyan néptánc lenne ami modernebb és gyorsabb,akár az is jó lehet, de ha már mi gyerekek nem elveznenk a tancot,akkor nem sülne ki semmi jó belőle.
A keringővel kapcsolatban pedig az Anasztáziás zenét kizárnám,mert ha jól tudom 2éve ugyanerre a zenére táncoltak. (pedig szeretem ezt a számot)
A seales számmal nincs bajom,szeretem is. De nekem is lenne egy javaslatom: a gettómilliomos zenéje a Dreams on Fire. Nemrég hallgattam meg először én nagyon tetszett.Kicsit lehet,h nyálas de van ennek egy pianos verziója is a Lathika Theme's.
Na így egyenlőre ennyit tudok még hozzá szólni.
Mindenkinek szép napot és élvezzük még ki ezt az 1 hónapot!:)

L.Kri 2009.07.26. 15:38:06

U.I.: A hatodik mondatban az n betüt elírtam

zoliavarga 2009.07.27. 13:26:01

@Mi.: Jó nagyszerű ha fel tudok majd jelentkezni MSN-re ledumálhatjuk. De miért nem 'mersz' a saját neved alatt írogatni...? fórumhuszár...

zoliavarga 2009.07.27. 14:35:06

Mi. leszel oly jó, és elárulod, hogy mi az MSN címed? Mert lehet, hogy nem vagy felvéve... Sőt biztos. Viszont én most egy hétig megint nem leszek itthon, szóval ezzel a 'vitával' várnod kell. harcos antifa. -.-"

zoliavarga 2009.07.27. 14:37:30

Ó lemaradt, jut is eszembe bátyám mondta, hogy Wackenben lesz netcafé, úgyhogy ha ilyen érzékenyen érint a nigger-téma küldj e-mail-t ezek közül valameikre:

nimrod01@citromail.hu
konzervvitez@citromail.hu

ott is ledumálhatjuk.. feltéve, hogy 'mersz' vitába szállni.

V.Zs 2009.07.27. 16:50:10

Én örülnék ha ezt a "vitát" nem itt dumálnátok meg.
Inkább beszéljünk arról amiért a blog született.
Blogoska, meghallgattam a számot és tényleg szép.
Mostmár jó sok szám közül lehet majd választani és szavazni:)
ja egyébként kit takar a Blogoska név?

Fruzsiii 2009.07.27. 19:48:53

Csak hogy jobban átlássuk, itt vannak az eddig megemlített számok címei, melyeket javasoltunk a keringőre:

seal: kiss from a rose
hijo de la luna
anasztázia: once upon december
amelie csodálatos élete-beli szám
love story filmzene
Titanic betétdal
Harry Potter betétdala
Dreams on Fire. (Lathika Theme's)
Demjén: Szerelem első vérig

Így tovább az ötletekkel :D

csölali 2009.07.27. 22:52:18

hmmhmm egész szép kis listát összehoztatok, csak egy pár infot (ilyen 'jelentéktelen' zenei izekek) pl hogy nem mindegyik szamra amit irtatok lehet (akkor ezekszerint) becsi keringozni,mert hogy nem jo a ritmusa :S persze nem kotozkodni akarok, nekem a keringo teljesen mindegy, az osztalytanccal viszont ezekszerint meg mindig hadilabon allunk, en szemely szerint se a rockyt sem a naptancot nem tamogatom, a countryval nekem nincs semmi bajom, a hiphopot is bevallalnam,de ha akkor van igeny ra, azt az UVs lampas tancikat en szivesen vallalnam,mmint a tanart hozza,vagy a tanarral megbeszelni,en szerzek UVlampakat is, de azt tudni kell h ezt 12-4 embernel tobben nem nagyon tudjuk megcsinalni ugy,hogy latvanyos is maradjon..de majd kialakul.
akkor visszakanyarodva a listan levo szamokhoz ami t fruzsi irt,

seal: kiss from a rose - tipikus BECSI

hijo de la luna(szerintem ez unalmas..) ez egy sztem agyon'szalagavatott' BECSI keringo

anasztazia: BECSI

Love story: (en speciel ha muszaj erre szavazok..) es ez sztem speciel ANGOL ..

a titanic betetdalt nem is elemeznem,ez nemtudom kinek volt az otlete,de sztem abszolut nem szep tanczene. enekelni viszont tok jol lehet :D

harry potter betetdala alatt mit ertetek?azt ami zongoraval indul,es ilyen nagyon misztikus?:P mert az szep, es BECSI

A gettomilliomosos szam is gyonyoru,de sztem az is ANGOL

a Demjen szam pedig szinten jo otlet, csak a dalszoveget kene leszedni rola,mert az annyira nem fenkolt,vagyis szep,csak elvonja a figyelmet a tancrol..de vegulis akar passzolhat is a szalagavato hangulathoz.. de ez csak egy tipp es amugy ez is inkabb egy nagyon gyors ANGOL

hat csak enyit akartam mondani, varom a fejlemenyeket,es majd szeptemberben minden ossze fog allni,senki se izguljon :)
penteken 10.30kor drukkoljatok nekem, megyek eneklos meghallgatasra,jolenne ha jol sikerulne :)
na csok mindenkinek es tovabbi csudiszuper nyarat :)
k.

csölali 2009.07.27. 23:01:55

ja bocsi lusta diszno voltam, es utolag olvastam csak vegig rendesen azt h miket irogattatok kitt eddig :D hat lehet hogy mindenkinek jobbat tennek ha nem irnek velemenyt :D forumhuszar :D:D:D:D:D tejoeg :D namind1 kerjetek meg a tanarurat( elnezest elore is angol billentyurol irok,nehet kulon helyesen szepen grammatikusan irni :D) hogy nyisson egy uj forumot ahol lehet ezzel foglalkozni hogy ki antisz. meg ki nem meg ki a mi meg whatever :D de inkabb vegyetek ugy h nem is szoltam.. booo

u. kinga 2009.07.28. 21:33:59

Csak egy egyszerű kérdés: Most el van döntve, hogy angol, vagy bécsi keringőt táncolunk? Mert akkor legalább egy dolgot kipipálhatnánk...
A Gettómilliomos zenéje tényleg nagyon szép, azt én is támogatom.
Az a lényeg, h olyanra táncoljunk, ami újszerű, nem aza szokványos, mindenki számára ismert legyen. Nem értem, h a tanár úr, meg néhányan miért vannak annyira a country ellen, és a hip-hop miért lenne jobb...?!

V.Zs 2009.07.28. 21:52:37

Húúú ez jó kérdés.
Én úgy tudom,hogy eddig eléggé a bécsi javára állnak a dolgok.
Én hiszek a Katának de lehet,hogy nem mindig jól ítéli meg h most a zene angol vagy bécsi-e.
De mivel még tényleges szavazás nem volt így szerintem nem dönthetjük el h most bécsi vagy angol.Szóval ez is majd szeptember-mikor az egész osztályott van.

L.Kri 2009.07.29. 00:03:23

Hm kulonben Kriszti vagyok. Csak blogoska neven..:) gondolkoztam,hogy mien neven irjak es igy elsore ez jutott az eszembe...

GPanni 2009.07.29. 15:53:18

@csölali:
Kedves Mindenki!
Végigolvasva minden kommentet, én is a country mellett vagyok. 1:2 fiú, lány aránnyal ez az ugrálós, lendületes, egyszerű és látványos tánc remek lenne.
Úgy gondolom mindegy, hogy a keringő angol e vagy bécsi, ha a zene jó. Alaposan utánanéztem a keringőknek. Tehát az eddigi ötletekre:

- seal: kiss from a rose-t el tudnám képzelni, a zene segít követni a ritmust
-hijo de la luna tipikus tánciskolás zene, viszont nagyon szép (www.youtube.com/watch?v=ciSo0ebTbeI&feature=related)
-anasztázia akkor kizárva, ha az volt 2 éve. Amúgy is túl gyakori.
-az „amelie csodálatos élete-beli szám” címén mire gondoltatok? Ha az alábbira, akkor támogatom:
La Valse D'Amelie (www.youtube.com/watch?v=j1LPj9msobY)
-A love story zenét én nem szívesen választanám. ez szerintem nem is keringőzene. nem jön ki rá a 6/8 keringőritmus www.youtube.com/watch?v=OjbQY8_vk1M
-A Titanic kapcsán Katával értek egyet.
-A harry potter, ha erre gondoltok : www.youtube.com/watch?v=vH_u2RO35z4 azzal csak az a baj, ha végighallgatjátok, 1:20 körül van egy ritmus váltás és csak a 3. percnél vált vissza táncolható 6/8-ra . Szép, csak táncolni nehéz rá. Arra a részre ki lehet találni esetleg valami más koreográfiát.
-Gettomilliomos zene, ha nem tévedek 4/4 –es (www.youtube.com/watch?v=Kfjj8BOebMM&feature=related)
-A Demjénre ismét azt kell mondanom, hogy 4/2 vagy 4/4 és nem keringő (www.youtube.com/watch?v=jTv6hdBOdEY)

A keringőknél könnyen ki lehet hallani az „um-ca-ca” ritmust, és így keressetek zenét,vagy próbáljatok meg rátáncolni a keringő alaplépését.
+tipp: Bryan Adams- Have You Ever Really Loved A Woman, egy ismerősömék erre táncoltak www.youtube.com/watch?v=7ZvNbBlxOnU&feature=related sajnos jobb videót nem találtam,nekünk egyébkén meg is van

Igyekeztem youtubeon konkretizálni, hogy melyik szám alapján írtam véleményt, remélem ti is ugyanezekre a számokra gondoltatok. Amelyikre azt írtam, hogy nem keringő azokat azért meghallgattattam zenész nővéremmel is, és ő se mondott mást.
Ui. (tavaly érettségizett nővérem írta)leszalagavatózott fejjel: a keringő nem nehéz tánc, de szépen és egyszerre csinálni nem könnyű, 2és fél hónap próbálás után meg pláne nem (nekünk november végén volt, és 2 osztály táncolt egyszerre, és hát… nem volt rossz, meg mindenki nagyon örült nekünk, de lehetett volna jobb is!). A lényeg: keressetek valami egyedi zenét, mert az már fél siker, de ha lehet olyat, amiből a legbotfülűbb ember is kihallja a ritmust!

V.Zs 2009.07.29. 16:12:50

:)
Tökre egyetértek a Pannival és a Bryan Adams szám szerintem is nagyon szép.
Mostmár rengeteg lehetőség van a zenék közül szóval már csak szavazni kell szeptemberben.

GPanni 2009.07.29. 16:17:39

Keringőruha: a nővéreméknél sokan a csillagjelmeztől béreltek (www.csillagjelmez.hu), az árak 6000 kezdődnek, ami kifejezetten jónak számít. Persze a szebbek olyan 12 körül vannak már, meg van 27-ért is… Csoportos kedvezmény van akkor, ha ugyanabból a fazonból rendelnek többen (asszem 10% 10főtől. Lehet, hogy érdemes összebeszélni a B-sekkel). Kiegészítőik is vannak, ruhából több modell (a nővéreméknél a kedvenc a Beatrix és a Virág voltak, ezek olyan 12-15ezresek). A ruhákat kifejezetten táncosokra tervezték, tehát a pántnélküliek se csusszannak le csakúgy az emberről.
Még egy előny: tavaly bővítettek ruhatárat, kifejezetten a Szent Imrés 12. évfolyamra varrták őket, szóval még jó állapotban van a készlet! Frakkot 4500-tól adnak.

TeoDó 2009.07.29. 16:25:39

A Bryan Adams szám tényleg szép meg jó, de a nővérem ugyan erre a számra táncolt két éve. Nem lehetne egy másik számot választani a többi közül, hogy ne ugyan arra a számra táncoljon a család női ága? Legyetek olyan kedvesek, hogy átgondoljátok! Köszi!

suci 2009.07.31. 22:28:08

Tisztelt tanárúr és osztálytársak!
Még nem volt időm végig olvasni de már sokáig eljutottam!
Én nagyon szeretem az AMELI zenéjét ésnekem ez a szám nagyon tetszik:www.youtube.com/watch?v=RD3WwM6l1J0&feature=PlayList&p=9EAB33124FF28C0D&index=0&playnext=1
Az osztálytánchoz meg annyit,hogy énse szeretnék nagyon néptáncot táncolni főleg nem palotást mert a palotás nem népnek a tánca hanem egy rétegnek!Nemtudnám elképzeni az osztályt néptáncolni és egy rebdes céptáncot szerintem se lehet pár hét alatt megtanulni(a faluban régen egész életükön át tanulták)!Az emer azt tudja eltáncolni amit belülről át tudja érezni és magáévá tudja tenni!!

csölali 2009.08.01. 14:55:17

huhuuuuuu succ ez tényleg nagyon szép, csak ez a verzió elég rövid,de én pl meg tudom azt csinálni,hogy egy részt többször belevágok vagyis értitek na :D mintha egy versszak ujra megismétlödne,és akkor nem 1.48 lesz a tánc,hanem mondjuk 3,5-4 perc, ami sztem az átlagos.. vagy nem?

suci 2009.08.01. 23:02:05

Szerinetem megadná a szallagavató hangulatát ha a fiúk táncolnának ilyesmit!: http://www.youtube.com/watch?v=6kn4S1F-Obk&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=fzDGIypuB9E&feature=related!
Szerintem is rövid,"meghosszabíthatod" és akkor olyan hosszú lesz amit mi szeretnénk!
Az osztálytánchoz,hogy nekem mondták,hogy vannak nagyon jó görög táncok meg rokit is lehet térformákba meg váltogatni a párokat!

suci 2009.08.01. 23:05:25

Jó lenne ha minden fiú beválalná a poén kedvéért esetleg a tanárúris!

Kautnik 2009.08.01. 23:09:39

@suci: Tényleg "megadná" a Hat tyúk tava a szalagavató hangulatát...
szerintem emlékezetes lenne, és másnap már nem is kellene iskolába mennünk, legalább is nem a Gellértbe :)

Kautnik 2009.08.01. 23:11:17

@suci: Majd farsangon előadjuk. És a lányok milyen produkcióval viszonoznák a vicces perceket?

Kautnik 2009.08.01. 23:33:29

@Kautnik:
Kedves Blogolók!

Elismerésem...

1. Fruzsinak nagyon köszönöm, hogy nemcsak a gyakorlattal, hanem az elmélettel is foglalkozik (ugyanis minden gyakorlat mögött egy elmélet áll, csak sokszor nem vesszük észre...), a szalagavató definíciójával egyébként egyetértek.

2. Még mindig azt mondom, hogy az általatok kívánt paramétereknek: látványos, élvezetes, látványos, pörgős, legjobban a modern néptánc felelne meg.

3. Amelie nekem is tetszik, ha már Rózsi nem játszik megfelelő ütemben :((
(Panni szakvéleménye után úgy látom, nem sok szám felelt meg a keringőzene fogalmának.)

4. Zolinak üzenem, hogy egyes tanárok sokkal körmönföntabb módon dolgoznak azon, hogy önálló egyéniségekké váljatok, minthogy parancsolgassanak egy szalagavató zeneszámával kapcsolatban...Ennél azért komolyabb "szellemi pókert" játszunk.

Én is azt javaslom, hogy használjuk ki ezt az egy hónapot...
Pl. arra, hogy blogolunk tovább.

csölali 2009.08.02. 01:06:43

SUCI!!! ez a swan lake valami eszméletlen jó :D szerintem simán bevállalható, nemhiszem hogy felrúgná a katolikus erkölcsi keretet,pláne nem a szalagavatón..nemtudom jól látom -e ,de mintha elég régen nem lenne beöltözés farsangkor,és az elég 'fakultatív' program..de végülis nem mi döntjük el..de ez csak(?) az én véleményem persze..
ps. én vállalom (ha az amelie lesz) a szám szerkesztését..

csölali 2009.08.02. 01:09:30

www.youtube.com/watch?v=V6T_4QYwoK8&feature=related viiiiiiiiiszont ezt így megcsinálhatnánk mi is,nem?:D UVs balett :D vicces is,látványos is, kombináltuk a kettőt...:D

Kautnik 2009.08.02. 10:14:54

A hat tyúk nem a katolikus erkölcsbe, hanem a jóízlésbe ütközik (épp egy szalagavatón).

Tényleg, miért esik olyan kevés szó az UV-táncról?
Úgy tűnt, az egy jó kompromisszum: egyéni, kreatív és nemtől független (nem páros). Én nagyon mellé tudnék állni.

Néha nézzetek át az osztálykirándulásról szóló részbe is!

csölali 2009.08.04. 13:57:38

az lehet h vki nem látja,amit én írok?!
...

TeoDó 2009.08.04. 21:26:33

Kata mindenki látja azt amit írsz.
Na most akkor hol tartunk, abban hogy mi lesz s hogy lesz?
Melyik zenére táncolunk és milyen keringőt?
Osztálytánccal valami fejlődés van? Akkor a country az jó?

Kautnik 2009.08.05. 07:23:10

@csölali: Melyik ötletedre nem reagáltunk????

Kautnik 2009.08.05. 07:32:17

@TeoDó:
Kedves TeoDó!
Ezen a fórumon nem hozunk döntést, mert - már csak a jelenlévők száma miatt is - határozatképtelen.

A lényege az,
hogy majd szeptemberben olyanok szavazzanak, akik végiggondolták, megvitatták döntésüket, így igényes megoldás szülessen.
hogy az is jusson eszébe a szavazó, hogy az általa hozott döntést valakinek meg kell valósítania és ki kell fizetnie.


Épp ezért ezen a blogon támogatókat gyűjthetsz ahhoz a megoldáshoz, tánchoz, zenéhez stb., melyet szeretnél megvalósítani.
Én is megpróbáltam :(((

zoliavarga 2009.08.06. 19:24:46

@csölali:

Ha már szórakozunk... Szórakozhatunk ezzel is.. :D

www.youtube.com/watch?v=ydRjBbWszsk

csölali 2009.08.07. 22:29:09

@zoliavarga: :D:D:D::D:D és ki lesz a medve?:D ez eszméletlen jo:D:D:D::D:D:D:D:D ':D

zoliavarga 2009.08.08. 00:21:44

Ugyan ki lenne ha nem én? ;) :D

Amúgy komolyra fordítva a szót:

Spandau Balett: Gold

Illetve, ofő úr, van egy CD-nk Spandau Balett-ből ha lehetne rá időt szakítani az év első pár ofőóráján meghallgathatnánk az ötleteket ajánlatokat...

zOLTÁÁÁÁÁÁÁN 2009.08.10. 16:58:01

countryt nem TÁMOGATOM, jah és ki az a csölali?:O

Kautnik 2009.08.10. 17:38:02

Talán az eddigiekből kiderült, hogy én nem pártolom az orosz medvének való beöltözést, viszont ősmagyar jelmezeket támogatok a színpadon pl. szürkemarha, mangalica...

TeoDó 2009.08.10. 17:42:14

csölali= Kata Miért nem támogatod a countryt?

zoliavarga 2009.08.31. 22:40:58

te jó ég suci, még csak most olvastam. (eddig ugyanis mindig az aljára tekertem.)

de akkor úgy gondolom te is zokszó nélkül bevállalsz egy ilyesmit


www.youtube.com/watch?v=F_hBAcOsIQg
süti beállítások módosítása